Pep Alba ha ejercido de padrino del grupo Anegats en el acto de entrega del galardón.
Reconocimiento de Méritos al grupo Anegats en Manacor por su aportación a la difusión de la lengua catalana a través de la buena música
Mateu Xurí, que ha compartido el escenario del Teatro Municipal con Els Anegats. Así la voz Pep Álvarez, el guitarrista José Juan, el bajista Paco González y el teclista Robin Alba han agradecido el homenaje.
AGENCIA MANACORNOTICIAS 15/06/2019 - 08:17:24
"El Reconocimiento de Méritos nunca había ido a parar a un grupo de rock, bienvenida sea una decisión tan valiente, merecida y a la vez tan acertada", explicó el músico Pep Alba.

El público que llenó en Teatro de Manacor aplaudió las canciones y la entrega del Reconocimiento de Méritos al grupo musical Anegats. La Escuela Municipal de Mallorquín y el Ayuntamiento de Manacor reconocen la labor del grupo "por su aportación a la difusión de la lengua catalana a través de la música". "El Reconocimiento de Méritos nunca había ido a parar a un grupo de rock, bienvenida sea una decisión tan valiente, merecida y a la vez tan acertada", explicó el músico Pep Alba, que ha ejercido de padrino del grupo Anegats en el acto de entrega del galardón. "Els Anegats siempre han tenido claro que cantaban en catalán y en las entrevistas a menudo les pedían por qué.

La respuesta era clara: las canciones salen en catalán, cantar es una manera de hablar, pero con música la lengua es un instrumento más a la hora de componer ", ha añadido el padrino. Y es que por todos los motivos que ha llamado Pep Alba, entre muchos otros, "el Pleno de la Escuela Municipal de Mallorquín ha decidido otorgar el Reconocimiento de Méritos 2019 al grupo Anegats por su aportación a la difusión de la lengua catalana a través de la música ", anunció ante el público la presentadora del acto, María Antonia Mora. Cientos de ciudadanos han querido acompañar a los músicos en el acto de reconocimiento, en el que han asistido los miembros de la corporación municipal, además de los amigos y familiares de los homenajeados.

Catalina Riera, destacó durante su discurso que "la cultura y la creación son uno de los principales símbolos de nuestro pueblo y Manacor es una ciudad de cultura".

Así lo ha destacado Pep Alba, el padrino de Anegats: "La gran belleza de nuestra lengua querida, tan rica y variada, ha hecho posible que Els Anegats hayan sido capaces de emplear el español cotidiano y ponerlo en solfa. Ellos son grandes buscadores de palabras y sonoridades, y han conseguido introducirse de la manera más sencilla, poética y estimulante en los textos de sus canciones ".Y es que el Ayuntamiento de Manacor y la Escuela Municipal de Mallorquín otorgan este galardón, desde 1976, a personas o colectivos que han destacado por su fidelidad a la lengua catalana, y por la protección y transmisión de alguna faceta de nuestro legado lingüístico y cultural. Els Anegats han recibido emocionados la escultura de Llorenç Ginard, el símbolo del Reconocimiento de Méritos. Y lo han agradecido de la manera en que mejor lo saben hacer, utilizando la música y la palabra.

La alcaldesa en funciones de Manacor, Catalina Riera, destacó durante su discurso que "la cultura y la creación son uno de los principales símbolos de nuestro pueblo y Manacor es una ciudad de cultura". "Els Anegats representan de manera muy evidente el trabajo constante y consciente desde la esencia y las raíces, por la tierra y la cohesión social, tanto desde la lengua, como desde la cultura. por ello, y desde ahí, debemos reivindicar y celebrar que hay gente como vosotros. Gente que durante todo el año se reúne y dedica su tiempo a hacer cultura. a hermanar y hacer que este rincón de esta isla resuene partes ", ha añadido la alcaldesa antes de dar la enhorabuena a los componentes de anegados.

En el acto de Reconocimiento de Méritos también han participado el glosador Mateu Xurí, que ha compartido el escenario del Teatro Municipal con Els Anegats. Así la voz Pep Álvarez, el guitarrista José Juan, el bajista Paco González y el teclista Robin Alba han agradecido el homenaje que supone recibir esta distinción por parte de la Escuela Municipal de Mallorquín y han hecho las delicias del público con sus canciones .

El públic que ha omplit el teatre aplaudeix les cançons i l’entrega del Reconeixement de Mèrits al grup musical Anegats. L’Escola Municipal de Mallorquí i l’Ajuntament de Manacor reconeixen la tasca del grup “per la seva aportació a la difusió de la llengua catalana a través de la música”. “El Reconeixement de Mèrits mai no havia anat a parar a un grup de rock, benvinguda sia una decisió tan valenta, merescuda i a la vegada tan encertada”, ha explicat el músic Pep Alba, que ha exercit de padrí del grup Anegats en l’acte d’entrega del guardó. “Els Anegats sempre han tengut ben clar que cantaven en català i a les entrevistes sovint els demanaven per què.

La resposta era clara: les cançons surten en català, cantar és una manera de xerrar, però amb música la llengua és un instrument més a l’hora de compondre”, ha afegit el padrí. I és que per tots els motius que ha anomenat Pep Alba, entre molts altres, "el Ple de l'Escola Municipal de Mallorquí ha decidit atorgar el Reconeixement de Mèrits 2019 al grup Anegats per la seva aportació a la difusió de la llengua catalana a través de la música”, ha anunciat davant el públic la presentadora de l'acte, Maria Antònia Móra. Centenars de ciutadans han volgut acompanyar els músics en l'acte de reconeixement, en el qual hi han assistit els membres de la corporació municipal, a més dels amics i familiars dels homenatjats.

Així ho ha destacat Pep Alba, el padrí dels Anegats: “La gran bellesa de la nostra llengua estimada, tan rica i variada, ha fet possible que els Anegats hagin estat capaços d’emprar el mallorquí quotidià i posar-lo en solfa. Ells són grans cercadors de paraules i sonoritats, i han aconseguit introduir-les de la manera més senzilla, poètica i engrescadora en els textos de les seves cançons”.I és que l'Ajuntament de Manacor i l'Escola Municipal de Mallorquí atorguen aquest guardó, d'ençà de 1976, a persones o col·lectius que han destacat per la seva fidelitat a la llengua catalana, i per la protecció i transmissió d'alguna faceta del nostre llegat lingüístic i cultural.

Els Anegats han rebut emocionats l'escultura de Llorenç Ginard, el símbol del Reconeixement de Mèrits. I ho han agraït de la manera en què millor ho saben fer, utilitzant la música i la paraula. La batlessa en funcions de Manacor, Catalina Riera, ha destacat durant el seu discurs que "la cultura i la creació són un dels principals símbols del nostre poble i Manacor és una ciutat de cultura”.

Els Anegats representen de manera molt evident la feina constant i conscient des de l’essència i les arrels, per la terra i la cohesió social, tant des de la llengua, com des de la cultura. Per això, i des d’aquí, hem de reivindicar i celebrar que hi ha gent com vosaltres. Gent que durant tot l’any es reuneix i dedica el seu temps a fer cultura. A agermanar i a fer que aquest racó d’aquesta illa ressoni arreu”, ha afegit la batlessa abans de donar l’enhorabona als components d’Anegats.

A l'acte de Reconeixement de Mèrits també hi ha participat el glosador Mateu Xurí, que ha compartit l’escenari del Teatre Municipal amb els Anegats. Així la veu Pep Àlvarez, el guitarrista José Juan, el baixista Paco González i el teclista Robin Alba han agraït l'homenatge que suposa rebre aquesta distinció per part de l'Escola Municipal de Mallorquí i han fet les delícies del públic amb les seves cançons.

La trajectòria d’Anegats. L’estiu del 1993 naixia a l’institut de secundària de Manacor, IES Mossèn Alcover, una banda d’uns joves de Son Servera. Es varen posar per nom Anegats, com a símbol de la rebel·lia i l’idealisme que corria per les seves venes, i des del primer moment varen decidir fusionar el rock d’essència nord americana dels anys noranta amb una compromesa denominació d’origen illenc. Deu anys després d’aquell estiu màgic per al rock de les Illes, el 2003, Anegats varen decidir enregistrar la primera maqueta. És a partir d’aquí que, de mica en mica, varen transformar aquest grup d’institut en una de les bandes més significatives del panorama musical del rock en català a les Illes.

El 2014 Anegats varen fer un punt i a part en la seva trajectòria i s’acomiadaren dels escenaris temporalment; ho feren amb un treball ambiciós: una orquestra de més de vint músics acompanyà el grup en una sèrie de concerts. L’encarregat dels arranjaments musicals i de la direcció musical del projecte va ser el pianista, compositor i productor audiovisual Miquel Brunet. D’aquests concerts, se’n derivà el darrer àlbum, El fil d’Ariadna (Blau-Discmedi 2014), i un documental de la seva carrera. Al treball esmentat anteriorment el varen precedir cronològicament Illenc (BlauDiscmedi 2004), Mons Diferents (Blau-Discmedi 2005), Caminar entre Gegants (Blau-Discmedi 2007), Paraules (Blau-Discmedi 2009), Prova i Error (Blau-Discmedi, 2011) i Brou (Blau-Discmedi 2013).

¿Te ha parecido interesante la noticia?

 Sí  No
Reciente
Visto
Comentado