Habrá un BANNER en el futuro propio de ella, matizó Grimalt.
Conserje Ses Comes de Porto Cristo; Solar de Majórica; Iluminación en Calas de Mallorca; Ayudas; ZPR; Página web; 3ª Edad de S'Illot
Jaume Mut pide que pasa con la iluminación del paseo marítimo de Calas de Mallorca, no existe, ausencia. Según el Delegado Sebatià Nadal, Costas ha pedido que presentemos un proyecto para la ejecución
AGENCIA MANACORNOTICIAS 10/05/2021 - 22:26:11
Piden desde AIPC-SyS sobre la página web donde está la Escuela de Música de Porto Cristo y donde se informa de ella. Ha contestado Carles Grimalt que habrá un Bloc específico sobre este tema y cuando se amplíen

El Ayuntamiento de Manacor pondrá conserjes en todas y cada una de las escuelas y colegios del término municipal. Hay algunos que ya tienen de forma y manera definitiva y otros a tiempo parcial, según demanda. Se estudia la fórmula de tener personal fijo de conserjes en cada centro educativo.

Había pedido AIPC-SyS anoche un conserje para el CEIP Ses Comes de Porto Cristo y han encontrado la receptividad de todos los partidos políticos con representación municipal y regidores. Buscarán la manera de que el Govern y su Consejería de Educación asuman las plazas. Mientras llegan las mismas el Ayuntamiento de Manacor buscará fórmulas para tener conserjes en las escuelas.

María Antònia Sanso del PP ha pedido sobre los epígrafes para conseguir las ayudas a fondo perdido en Manacor, que empresas lo recibirán si está previsto dar 350.000 euros.

En Ruegos y preguntas se interesa Bel Febrer sobre los criterios de los solares sin vallar. Dice la edil de El Pi que no hay rigor aplicando la Ley, al menos en un caso en Vía Majórica. La responsable de Urbanismo Núria Hinojosa asegura que se trata del solar de Majórica y en esa zona hay dos aceras públicas y otras responden a desarrollar el solar en privado. En Caso de retrasos y que no se lleve a término la parte privada, entonces se cerrará el solar en sus calles implicadas y se ordenará su rehabilitación y terminado.

Jaume Mut pide que pasa con la iluminación del paseo marítimo de Calas de Mallorca, no existe, ausencia. Según el Delegado Sebatià Nadal, Costas ha pedido que presentemos un proyecto para la ejecución de los puntos de luz. Luego el Ayuntamiento de Manacor hará los trabajos tanto como inversión propia o gasto a cuenta del Ministerio. La Demarcación de Costas no puso puntos de luz cuando intervino la última vez. En el tema de la borrasca “Gloria” quedó todo pendiente. Hay un estudio incluido en los remanentes.

María Antònia Sanso del PP ha pedido sobre los epígrafes para conseguir las ayudas a fondo perdido en Manacor, que empresas lo recibirán si está previsto dar 350.000 euros. La Delegada de Economía María Antònia Truyols han hablado con las gestorías y asesorías entre 12 y 15 de Manacor y Porto Cristo para especificar las empresas que entran o no en ese dinero. No ha estado de acuerdo el PP de no consultar a los partidos políticos de la Oposición. Nos gustaría que se haga la convocatoria cuanto antes.

El alcalde Oliver le ha recordado a Sansó que le explicó los pormenores y criterios de las ayudas, que ella sabe algo al respecto. Seguramente la semana que viene se podrá pedir el dinero. Ha dicho Truyols que el mini-tren de Porto Cristo de momento no funcionará de momento y según la temporada se irá viendo si se pone en marcha.

Ha preguntado el PP por la implantación del ZPR y como ha afectado en los estacionamientos. Ha contestado Sebastià Llodrà dejando claro que se dan los pasos hasta ordenarlo todo. Zonas de cambio de sentido, parking, Zona Ora ZPR, alejamientos de los coches del centro. Maribel Bauzá ha instado al Equipo de Gobierno a resolver todo cuanto antes y divulgar los parking públicos, aclarar la funcionalidad de la calle Joan Lliteras y otros aspectos en base a las necesidades. Nos reservamos cambios después del estudio final. Todo es cuestionable.

Piden desde AIPC-SyS sobre la página web donde está la Escuela de Música de Porto Cristo y donde se informa de ella. Ha contestado Carles Grimalt que habrá un Bloc específico sobre este tema y cuando se amplíen los contenidos habrá mención especial de la Escuela de Música de Porto Cristo, actividades y organigrama. Habrá un BANNER en el futuro propio de ella, matizó Grimalt.

Ha preguntado AIPC-SyS sobre la Sala de Exposiciones en la parte baja de Can Bauzá. El regidor de Cultura Mateu Marçe ha contestado que no hay espacio y se dedica a otros aspectos municipales y oficinas. De momento. Se estudiará otro lugar.

Antonio García ha preguntado sobre el local de la 3ª Edad de S'Illot, cuando se volverá abrir. El regidor Artur Aguiló (PSOE) ha contestado que se cerró porque tiene que salir a licitación y adjudicarse en plazo y forma. Estaba de manera irregular. Además el COVID-19 obliga a mantenerlo cerrado. Se harán reformas antes de sacarlo a pública subasta. Pero que será realidad en cuanto puedan. Entienden que se necesita. García instó a que se abra cuanto antes, los años en la tercera edad son diferentes que en la juventud. Aguiló dijo que van a tope, pero que estaba todo en el aire, no había ni permiso.

El ple de l'Ajuntament de Manacor aprova incorporar 6,9 milions d'euros de romanent per a projectes necessaris i urgents.

Es destinaran 2,2 milions d'euros a la reforma de via Majòrica i 1,7 milions als terrenys i una nau per a la nova planta potabilitzadora d'aigua. El ple de l'Ajuntament de Manacor ha aprovat aquest dilluns horabaixa amb els vots dels grups municipals de MÉS-Esquerra, PSIB-PSOE, Podem Manacor i PP, i l'abstenció d'El Pi i AIPC-SyS, la incorporació de 6,9 milions d'euros del romanent municipal acumulat d'anys anteriors per a la realització d'importants projectes per al municipi.

El consell de ministres va a suspendre l’aplicació de les regles fiscals per 2020 i 2021, mesura que va ser confirmada el 20 d’octubre pel Congrés dels Diputats, obrint la porta a la incorporació de romanents d’anys anteriors i la reactivació econòmica mitjançant la realització de projectes necessaris i urgents pel municipi de Manacor.

Entre les quanties aprovades al ple de maig, destaquen 2,2 milions d'euros per a la reforma i millora de via Majòrica i 1,7 milions d'euros per a l'adquisició d'uns terrenys amb una nau per a instal·lar-hi la nova planta potabilitzadora municipal, que abastirà d'aigua potable la ciutat. Així mateix, també s'hi inclouen 634.432 euros per a la sectorització de la xarxa d'aigua, 620.000 euros per a la millora del camí de sa Mola, 500.000 per a subvencions de rehabilitació de façanes o 320.000 euros per a l'adquisició d'uns terrenys per a construir-hi un aparcament per a l'Hospital de Manacor.

Reglament de prestacions econòmiques d'urgència social. El ple també ha aprovat aquest dilluns horabaixa amb els vots de l'equip de govern i l'abstenció de l'oposició un reglament per a la regulació de les prestacions econòmiques d'urgència social de les famílies del municipi.

L'objectiu del reglament és determinar les característiques, naturalesa i tipologia de les prestacions econòmiques d'urgència social atorgades per l'Ajuntament de Manacor, així com regular el procediment d'accés a les mateixes.

El nou reglament estableix quins són els requisits que han de complir els beneficiaris dels ajuts, el que "clarifica la feina del departament de Serveis Socials i elimina els rumors malintencionats i les notícies falses", assegurà la delegada de Serveis Socials, Carme Gomila.

Així mateix, algunes de les prestacions poden tenir establerts uns requisits específics i també s'estableix una quantia màxima que podrà atorgar-se. L'atorgament de la prestació requerirà de la valoració prèvia per part dels professionals, que hauran de tenir en compte la vessant social i l'econòmica. Anualment s'elaborarà un document tècnic de prestacions econòmiques que permetrà la fixació d'una quantia màxima per a cada tipologia.

El reglament és un "exercici de transparència" que compta també amb el vistiplau d'organismes supramunicipals i que segueix el camí d'altres ajuntaments. "El reglament actual és de 1997, necessitàvem un document que s'adapti a la realitat actual", explicà Gomila.

Camins públics. El ple de l'Ajuntament de Manacor també ha acordat aquest dilluns horabaixa l'aprovació definitiva de la IV modificació de l'inventari de camins i camades d'ús públic. L'aprovació definitiva de l'inventari es va aprovar el juny de 2001. L'inventari de camins i camades d'ús públic ha sofert quatre modificacions: la primera es va a provar el setembre de 2010 i va afectar la zona de la finca del Fangar.

Amb posterioritat hi ha hagut dues modificacions més, la que es va aprovar l'abril de 2012 i la que s'aprovà el juliol de 2012. L'octubre de 2015 s'aprovà inicialment la IV modificació de l'inventari de camins i camades d'ús públic, l'objectiu de la qual és incorporar gràficament les tres modificacions aprovades anteriorment i l'eliminació d'aquelles camades de menys de 300 metres lineals que donen accés a menys de quatre parcel·les i que no connecten amb cap altre camí.

Durant el termini d'exposició pública s'hi presentaren vint-i-sis al·legacions, que s'han desestimat ja que els serveis tècnics consideren que no tenen relació amb l'objecte de la IV modificació de l'inventari.

La Llei 13/2018 de camins públics i rutes senderistes estableix que els municipis que ja disposen d'inventari de camins s'han d'adaptar al text legal en un termini màxim de dos anys des de la seva entrada en vigor, pel que el ple municipal ha aprovat també posar en coneixement de l'equip que redacti l'adaptació de l'inventari a la Llei de camins les al·legacions ara desestimades.

Així mateix, el ple també ha acordat informar favorablement el projecte d'adequació i ampliació de l'Hospital de Manacor impulsat per part de la Conselleria de Salut del Govern de les Illes Balears, d'acord amb els criteris tècnics del departament d'Urbanisme de l'Ajuntament.  

¿Te ha parecido interesante la noticia?

 Sí  No
Reciente
Visto
Comentado